Skriptovánà pro úplné zaÄáteÄnÃky
-
Úvod do jazyka LUA
Úvod do jazyka LUA - co to je a k Äemu se použÃvá. Také pár rad jak zaÄÃt.
-
NaÄÃtánà skriptu hrou, aneb co je potÅ™eba
Každý skript se potÅ™ebuje nÄ›jak naÄÃst. My si zde ukážeme jak to probÃhá a co vÅ¡e musÃme mÃt v naÅ¡em skriptu zapsáno, aby nám správnÄ› pracoval.
-
Komentáře, proměnné a základ tabulek
Žádný programovacà jazyk se neobejde bez proměnných. Zde si ukážeme jak se vytvářejà v Lua a jakého můžou být typu.
-
PodmÃnky a operátory
Každý programovacà jazyk obsahuje podmÃnky a operátory. Bez toho by se nedalo nic udÄ›lat. My se nynà podÃváme na strukturu podmÃnek a použÃvané operátory.
-
Cykly
Cykly jsou jednÃm ze základnÃch stavebnÃch kamenů každého jazyka. Zde si je popÃÅ¡eme a vysvÄ›tlÃme si, co který dÄ›lá a jak.
-
Funkce
Funkce jsou základnÃm kamenem Lua a je dobré je znát. NavÃc je použÃváme téměř vÅ¡ude ani o tom nevÃme.
-
Práce s XML
Asi nejdůležitÄ›jÅ¡Ã Äást pro hru - práce s XML. Zde si objasnÃme a ukážeme funkce které se o to starajÃ. Nenà to nic složitého a nemusÃte se toho bát.
-
Práce s textem
Pokud potÅ™ebujete vytvoÅ™it instalaÄnà skript, urÄitÄ› se vám hodà tento Älánek. Je dobré znát knihovnu string, jelikož můžete s textem dÄ›lat takÅ™ka cokoli. A v tomhle Älánku vám tuto knihovnu osvÄ›tlÃm.
-
Práce s ÄÃsly
Bez ÄÃsel by hra nefungovala. VÅ¡echno v nà pracuje na základÄ› Äásel. A dnes vám ukážu jak ty ÄÃsla použÃvat a pracovat s nimi.
-
Práce s tabulky
Jak již jsem nÄ›kde zmÃnil, tabulky se použÃvajà téměř vÅ¡ude. Vytvářejà se pÅ™es nÄ› objekty, logicky se Älenà promÄ›nné atd... A to se vás zde pokusÃm nauÄit.
-
PÅ™Ãklady na závÄ›r
CviÄit se musÃ. A tak vám zde dám pár pÅ™Ãkladů které by bylo dobré si procviÄit a vyzkouÅ¡et. PÅ™Ãklady jsou jak jednoduché, tak i složité takže máte o zábavu postaráno.