Úvod do jazyka LUA
Co je to Lua a zvládnu to?
Mnoho z vás si Å™Ãká, zda zvládnou programovat v jazyce Lua. Můžu vás ujistit, že Lua je o hodnÄ› jednoduÅ¡Å¡Ã než ostatnà jazyky. Je velmi jednoduchá také z pohledu datových typů - jazyk je rozliÅ¡uje sám a automaticky pÅ™etypovává hodnoty. NemusÃte tak Å™eÅ¡it ani deklaraci promÄ›nných, protože je lze vytvoÅ™it kdekoli, kdykoli a nepÃÅ¡ete tam žádný datový typ - pouze local. Z mého pohledu zvládne jazyk Lua o hodnÄ› vÃce lidà než tÅ™eba JavaScript.
Kde se Lua použÃvá
Lua se použÃvá ve skoro každé hÅ™e - dÃky nà je Å™Ãzena fyzika hry (jako u naÅ¡eho Farming Simulatoru), animace, dialogy, atd... Je hodnÄ› jednoduchá na zpracovánà a tak se vleze skoro vÅ¡ude. K dispozici jsou i open source interpreti na kterých si můžete postavit tÅ™eba vlastnà hru. Tady ve Farming Simulatoru lua ovládá téměř vÅ¡e a tak je to mocný nástroj pro moddery.
Jak zaÄÃt se skriptovánÃm
Se skriptovánÃm je dle mého nejlepÅ¡Ã zaÄÃt na úpravÄ› existujÃcÃch skriptů. SamozÅ™ejmÄ› od nÄ›koho kdo vám to dovolà a nebo to pak nikde nevydávat (no pokud uvedete vÅ¡echny autory a bude to užiteÄné tak klidnÄ›). Pak můžete zkusit napsat nÄ›jaký vlastnà skript, tÅ™eba už na nÄ›jakou existujÃcà vÄ›c. No a nakonec, pokud to zvládnete, můžete psát své vlastnà skripty co vás napadne. Já pro inspiraci zaÄÃnal stylem pokus/omyl, ale vy to máte jednoduÅ¡Å¡Ã, protože jsem pro vás napsal tuto stránku.